Sanningen att säga

bildbox

Kategori: Allmänt

Så, tänkte att det var dags att lägga upp lite bilder från Santorini här på bloggen så ni kan avundas ;)

Här äter vi frukost på Arlanda, haha, jag har hört att sockerintag är accepterat på semester :) Jennifard (vilket är mitt nya namn på henne) är så sjukt söt på de här bilderna, haha!

Här hade vi ju då kommit fram! första bilden är vårt hotell sett från stranden, vi tog den korta promenaden ner från vårt hotell innan maten. Älskar bilden på Jen! Båten kändes riktigt nice grekisk ;) Sista bilden i raden är en hälsning till min sötnöt Håkan - where the hell are you!? - heter den och syftar till pussbilderna från den andra ön på G jag besökt i sommar, Gotland.

Poolen, sängarna och de fantastiska stolarna vid poolen. Palm - för som min syster alltid säger är det ingen semester utan palmbilder. :) Sista bildern är våra första drinkar där. Ni som känner mig vet ju att jag sökt med ljus och lykta efter den perfekta daquirin efter den jag fick av Karel -03 sist jag var på Santorini och HÄR VAR DEN! Jennifer drack en riktigt nice piña colada! Riktig semester det här!

Jen utanför hotellet, på stranden på Kamari och drickandes en milkshake på irlänska puben där och våra gratis Irish Coffee shots! Fantastiskt goda, det är så de ska blandas! :)

Perfekta semesterbilden, fantastiskt söt bild, Jennifer är lovely, grymt vacker kyrka och ännu en fotbild vid poolen!

Hemmafest i hotellsängen med bacardi, smirnoff ice och bröd ;) Underbara bilder på Jen i poolen, med en riktigt nice blomma i håret samt duobild innan vi drog till Fira och Oia.

I Fira och sista två bilderna i Oia.

Oia. Världens bästa bild på en cool katt! Jennifer äter vår fantastiska efterrätt. Den berömda solnedgången som är mycket rödare i verkligheten. Sista bilden är samma dag vi ska flyga hem med våra daquiris. Mums!

Hade som sagt en awesome semester och det här är bara ett litet urval av alla bilder jag har. :)
Hoppas ni kan njuta av dem sålänge, kommer några schyssta citat Jennifer drog ur sig i ett senare inlägg, kanske imorgon om ni har tur ;)

Love,

M

bäst

Kategori: Allmänt

Hur försöker jag än en gång förklara att det inte finns någon som är mer perfekt för mig än Håkan?
Vi har precis kommit hem från en skön liten kvällspromenad trots att han är sjuk. Vi tittar på Grand Designs igen (nu på säsong 3 och 4) och sitter och mest klagar eller hyllar materialval, konstruktion och färg. Idag ordnade han med middag för oss, han lät mig dricka riktigt gott rödvin fastän han inte ska dricka och så älskar han mig precis som jag är. Det är en fantastisk känsla och jag har aldrig känt mig så uppskattad och bra som när våra blickar möts. Han ser in i mig.

Jag vet att korten tar tid, de ligger just nu på andra datorn så jag fixar det imorgon när vi även ska grovstäda min lägenhet och försöka komma igång och plugga på allvar. =)

Love, M

sweet

Kategori: Allmänt

Sitter hemma hos lovely H och dricker sommarcider, funderar på att mixa mig en drink för att lyxa till det lite.
Tittade igenom hans bilder från Gotland och här är tre favoriter, den första är på våra sköldar när vi sitter på bussen, den andra är när vi avnjöt solnedgången bara vi två och den tredje är också från solnedgången. Fniss.

Ska se om hubs hjälper mig ladda upp Santorinibilderna också när han kommer tillbaka hem.

Snart kommer vi till Stockholm! Kvällen den 14 juli tar vi tåget upp och sen hoppas jag vi kan stanna lite mer än två veckor men det beror på hur mina kära syskon är hemma över sin semester.

Vänner på tv nu! :)

I love Barnaby!

Kategori: Allmänt

Ikväll är sommarpremiären av Morden i Midsumer och jag ska tvinga Håkan att njuta av det med mig :)
Jag har verkligen längtat efter detta sommarmåste som kan vara årets höjdpunkt på tv. Hoppas älskling kan åtminstone inte somna av det ;)

Idag har vi varit ute på en onödigt lång promenad så nu är jag så slutkörd att jag inte ens orkar tänka på att resa mig från stolen för att lägga mig i sängen och titta på tv. Vi har ett nytt favoritprogram vi tittar på "Grand Designs". Rekommenderar det starkt :)

Lämnade in min mobil idag och ville nästan gråta en sväng, alla sms och bilder kommer försvinna. Dessutom kommer jag inte vara kontaktbar på obestämt tid. Har ingen aning om hur länge den kommer vara på verkstaden. Men det kommer en tid när man måste släppa taget och idag var en sån dag, alla söta sms älskling och jag skickat till varann kommer försvinna. Alla fina bilder på er mina vänner i Stockholm kommer försvinna, kanske är det det nödvändiga steget för att börja gå framåt igen..?

Nu ska jag pussa mannen jag är galet förälskad i!

Love

Midsommar i Halmstad

Kategori: Allmänt

Tillbaka inte bara i Sverige men hemma i Halmstad igen! :) Känns strålande, sitter just nu och njuter av att se min älskling förbereda vår midsommarmiddag som vi ska avnjuta framför Corpse Bride. Kan inte tänka mig något bättre sätt att spendera årets midsommar :)

Hade förövrigt världens bästa semester på Santorini med Jennifer! Allt vi åt var det bästa vi någonsin ätit, det var klarblå himmel och ständigt 34 grader varmt på dagarna, vårt rum var toppen, vår pool var helt fantastisk OCH de gjorde den godaste banana daquirin jag druckit sedan kryssningen då jag senast var på Santorini! Yeay! I Sverige kan de inte göra en bra banana daquiri av någon anledning. Kommer lägga upp bilder om några dagar, ska avnjuta lite semesterhelg med hubby nu så det blir återigen tyst på bloggfronten i några dagar.

Hoppas ni alla får en fantastisk midsommar!

Love, M

1 månad

Kategori: Allmänt

Idag är det en månad sedan jag blev Håkans. :)
Kunde inte vara lyckligare, eller det är klart, skulle gärna spenderat dagen med honom istället för i Stockholm där det är ensamt och inte så spännande just nu.
Det var så svårt att somna igår när han inte låg bredvid. Har vant mig vid hans djupa andetag, hans starka armar, hans kalla fötter som håller mig från att brinna upp. Nu saknar jag honom ännu mer..

Dags att slänga sig in i duschen, klä på sig något av det lilla utbud jag har här uppe och sedan börja gå mot syrran vart bilen sedan tar oss till Morfar och Margareta.

Tänker på dig min älskling,

love, M.

mums mums

Kategori: Allmänt

Dricker Irish Coffee och har ett mindre filmmaraton med mannen jag verkligen älskar med hela mitt hjärta. Livet är underbart! :)

städdag och ofrivillig sovmorgon

Haha, man ska inte ha två personer som avskyr mornar i samma säng när man har möten lagda tidigt på morgonen.
Vi är i alla fall alldeles strax klara och kommer komma till Kåren lite mer än 3 timmar sent, känner mig riktigt duktig ;)

Idag är nämligen Kårens städdag, jag vet att min plats blir att röja upp på kontoret, göra klart bankningarna, pussa på min älskling och städa det min extremt flitiga styrelse inte redan gjort klart i barerna. yeay!
Oh well, kanske ska börja röra på mig istället för att sitta här och försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv ;)

Popcornfrukostar är riktigt smask! :)