Sanningen att säga

imorgon börjar en ny vecka

Kategori: Allmänt

Inne på sluttampen av uppsatsen och trots att vi ligger lite efter så känns det bra, vi har kämpat igenom utifrån de förutsättningar vi haft och det har överlag gått väldigt bra. Imorgon ska det dessutom bli skönt att komma ut på en liten joggingtur igen och testa hälen. Försökte mig på en dryg kilometer förra veckan och det gick.. sådär. Tror dock att det är de fortsatta försöken som kommer göra det bättre, funkar det inte drar jag helt enkelt till gymmet istället för ett intensivt benstyrkepass.

Så nöjd att jag klarat av att hantera bort mitt sockerberoende på två veckor! Folk tror att det bara varit att sluta, nej det var det inte. Det har gått månader av inre dialog, läsning av böcker i ämnet, följa tränings- och matbloggar och extremt mycket vilja och kraft för att klara det men nu känner jag mig mer balanserad i min kost och det gör mig riktigt glad! Nästa steg nu är egentligen att öka lite på träningen, vilket kommer komma naturligt i och med att sommaren är på intåg och som det ser ut nu har jag inga sommarkurser att läsa och inget sommarjobb.

Nu ska jag och finaste sambon (som snart fyller år!) passa på att mysa i soffan och slötitta på tv innan vi går och lägger oss. Funderar på att ta en kopp te och en knäckemacka men vi får se.


Love, M

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    SÅ stolt över dig vännen!! :) brottar själv just nu med det men verkar inte vinna riktigt... Suck..

    2012-05-14 | 19:52:55
  • Frida säger:

    Grymt jobbat :) hejar på dig massor :)

    2012-05-14 | 20:28:53
    Bloggadress: http://fridatuovila.com

Kommentera inlägget här: