Sanningen att säga

stolt och morgonpigg

Kategori: Allmänt

Har varit ute på långpromenad och handlat mat redan men det är ju kanske förståeligt eftersom jag varit uppe sedan sju imorse. Fördelen med det var att jag vaknade av solljuset, vilket får mig att känna mig piggare än annars. Dessutom kan jag stolt meddela att jag är inne på min sjätte sockerfria dag, vilket har genererat en hel del extra energi till en annars hängig och trött Miko.

En viktig aspekt, som jag nämnt tidigare, i mitt liv just nu är matplaneringen. Därför försöker jag hela tiden ligga tre dagar framåt i tiden när jag tänker middagar och luncher för att säkerställa att jag kan äta så hälsosamt som möjligt och inte ligga i riskzonen för att vilja slänga i mig socker. Idag blir det därför köttbullar i persiljesås till middag, imorgon startar vi dagen med blinier och avslutar den med hemmalagade schnitzlar och på måndag blir det rödbetsbiffar med fetaoströra. Är det någon av er som sitter inne med riktigt goda recept som är hälsosamma (eller lätt går att anpassa) så mejla gärna över dem! Vill få inspiration från så många håll som möjligt.

Nu ska jag vika tvätten, se om jag kan väcka min sambo som fortfarande sover tungt och sedan städa och plugga. Är jag riktigt energisk idag lutar det åt ett arm- och corepass på gymmet senare.


Kramar, M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: