Sanningen att säga

decembernatt

Kategori: Allmänt

Så väntar ytterligare en sömnlös natt. Börjar bli galen på hur svårt det ska vara att somna in nu för tiden, ryktet säger dock att många på skolan lider av samma problem.
Senaste dagarna har varit allt annat än roliga och bra. Som det ser ut nu väntar långdragna, intensiva veckor med mycket jobb och slit utan sömn, ordentlig mat och direkta nöjen. Ändå känns det fel att klaga, jag gör mycket som jag verkligen älskar även om en hel del av det kräver tungt arbete.

Dessutom vill jag tillägga att jag var på vårdcentralen igen idag och tog en ny omgång blodprover så om ungefär en vecka kommer min ena läkare ringa och lägga upp en fortsatt plan för att lösa min svackande hälsa.
Måste komma ihåg att hämta ut nya medicinerna på Apoteket också! Det är viktigt men lättglömt.
På vårdcentralen idag i alla fall såg jag min favorit-läkare (den första som tagit mig seriöst och som lade in mig akut på sjukhuset) och jag kan inte hålla det för mig själv att han är en riktig heting! :) Han stannade i korridoren och log lite lätt mot mig när han såg att jag var där, sen dök han upp utanför labbet och spanade in. Tyvärr hann vi inte prata innan han fick en patient och jag var tvungen att dra hem och sova på soffan en sväng - utan blod blir det en trött Marika!

Oh well.
Till det faktiskt fantastiska ämnet att julen snart är här! :) Idag har jag börjat slå in julklappar, skriva julkort och även köpt hem inför den stora julbakshelgen som kommer nu. Ska bli så mysigt att sätta igång julplaylisten igen och bara njuta.
Saknar verkligen vad december innebär hemma i Stockholm med allt vad adventsfikor, årliga julbak, mini-jular och pulkarace heter. Här på västkusten har vi inte riktigt samma sak och jag känner ännu inte att jag kan skapa nya sånna traditioner med någon här. (om ni kan hålla det hemligt så börjar jag undra om jag valt fel att flytta hit)

Nu är det dags för Simpsons!

love, M.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du kommer fundera kring det hela första året.. det om du valt rätt alltså.. :)



    Det löser dig! Allt e ytterligare en erfarenhet än den du hade innan.



    Puss

    2008-12-03 | 07:37:54

Kommentera inlägget här: