Sanningen att säga

my body is aching and sore

Kategori: Allmänt

Var självklart tvungen att skippa Hermans Julphest, även haft en enormt tråkig helg och mest legat hemma på värktabletter och te och hoppats på att fötterna ska sluta vara svullna.
När jag kom hem efter tillståndet på lördag morgon var mina fötter sin dubbla storlek och ömmade, jag hade ont i vaderma från knäna och ner till fotknölarna och jag hade en påbringande migrän som fortfarande inte lagt sig helt.

Vad många av er kanske inte vet är att alla dessa nätter med sendrag och nu svullnad, ömhet och stickningar i benen är ett ganska vanligt symptom på anemi, något som bara tyder på att mina järnvärden blivit sämre igen. Dessutom har jag börjat få svårt att somna igen på grund av att hjärtat bara spinner och sen kan jag inte vakna, ligger som i koma i 12-15 timmarsperioder i taget. Det här är illa, det kan betyda nya blodtransfusioner så jag ska ringa min vårdcentral imorgon och se om jag kan få en tid så snabbt som möjligt den här veckan - så oroa er inte, jag tar hand om mig själv!  :)

Hoppas ni alla andra har haft en fantastisk tredje advent - tänk va snabbt tiden går?

Luv, M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: