Sanningen att säga

Marbh le tae agus marbh gan é

Kategori: Allmänt

Mina kära vänner.
Har jag fattat fel beslut i att bo här, i en liten stad på västkusten?
Har jag fattat fel beslut i att plugga på en stel, okreativ linje?
Har jag fattat fel beslut i att tvinga mig själv försöka känna lycka här?

Jag vet inte längre vad jag känner innerst inne, jag vet att jag brinner för att få uppleva ett äventyr, passionerad förälskelse och få se världen! Vill sätta mig på ett plan till Santorini och skriva en bok, bli kär i en konstnär, kryssa i Karibien, jobba mig igenom Storbritanniens alla städer, designa påsar till ett stort företag, jobba med pandor i Kina, utföra volontärarbete och bara resa resa resa..

Vad hände med alla drömmar? Varför följer jag den här mallen, den tråkiga stencilen utan kreativitet?
När hamnade jag som en medelmåttig student i en mellanstor svensk stad med grått väder och dialekt?

Bli inte förvånade om ni får ett vykort från andra sidan jorden en dag utan förvarning.
Tror en impulsiv resa är enda sättet att få livet på rätt väg igen..




Some people are never satisfied,

M

Kommentarer

  • maria lund säger:

    a fan det e hemskt när man känner så..

    2009-02-07 | 10:18:41

Kommentera inlägget här: