Sanningen att säga

Oscarsgalan

Kategori: Allmänt

Som väntat satt jag uppe även i år och såg galan vi alla älskar, Oscarsgalan!
Den var, som jag hört flera säga, en av de bästa på länge och Hugh Jackman gjorde ett underbart jobb som host, så jag hoppas han får en möjligheten igen! :)

Till den stora frågan om klänningar så kan väl sägas så att trots den något ökade användningen av färg så var det många aningen tråkiga klänningar - här är ju möjligheten att slå på stort!
Några favoriter var Sarah Jessica Parker, Natalie Portman, Anne Hathaway och lite oväntat Miley Cyrus.
De hade alla valt vackra galaklänningar som strålade på röda mattan. Kvällens favorit blev ändå Oscarsvinnande Penelope Cruz som valt en riktig prinsessklänning i en ljus nyans med uppsatt hår och ett enkelt diamanthalsband. Det var en stil jag själv önskat jag kunnat gå i om jag någonsin fick chansen att närvara.

Mer kan tilläggas att jag älskade sättet de presenterade bästa kvinnliga huvudroll och biroll samt bästa manliga huvudroll och biroll. Att ta fem tidigare vinnare att presentera de nominerade var känslomässigt, starkt och vackert. Jag njöt av varje sekund, inte minst när min absoluta favorit genom tiderna Shirley McLaine dök upp som en av de fem för bästa kvinnliga biroll (som förövrigt vanns av Penelope).

En sak till jag inte vill missa att lyfta fram var hur många otroligt sexiga manliga skådespelare de valt att ha närvarande!
Jag menar; Hugh Jackman, Brad Pitt, Sean Penn (som vann bästa manliga huvudroll!), Liam Neeson, Robert Pattinson och James Franco to name a few. Mums! Missa inte sammandraget på SVT om du gillar någon av alla ovanstående personer. :)

Nu är det dags för mig att äntligen sova, ögonen börjar bli lite dåsiga såhär på morgonen.

Kärlek till er alla, M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: