Sanningen att säga

feberdrömmar

Kategori: Allmänt

Vaknade i natt med brinnande feber och kunde inte somna om, låg och vred mig för att hitta svala delar av sängen (varför kan inte jag ha en kärleksfull vampyr att kyla mig?) och var tillslut tvungen att dricka 3 stora glas iskallt vatten för att ens orka fortsätta försöka somna om. Great.
Imorse när jag vaknade hade jag däremot haft en riktigt skum (men på något sätt härlig) dröm. Jag hade varit med om en olycka där mina 5 syskon och min pappa dött (tror inte min mamma var närvarande i mitt liv ens, vet inte), jag grät som jag aldrig gråtit förr och kyrkan var överfylld av folk som alla såg på mig med förkrossade blickar.
Hur som helst, alla i familjen hade fått varsin låt som skulle spelas upp efter varann nästan som ett medley och det var så otroligt vackra låtar. I några ställde vänner till mig upp och fick alla att dansa och sjunga med - det var en av de riktigt vackra delarna - någonstans kom även Persbrant och hade varit vän med min pappa som typ varit forskare eller något, tror inte det direkt var viktigt, och han var så snäll och ville ta hand om mig och frågade om jag behövde bo någonstans i några dagar där inte alla minnen fanns - jag tackade nej. Så i slutet av drömmen kommer vi till den del jag flippade helt i, det visade sig att Rob (ja, Edward i Twilight) var en av mina bästa barndomsvänner och han hade några veckor innan olyckan sagt att han älskade mig men jag hade tvekat. Så insåg jag på något sätt och vänster att jag inte kunde leva utan honom, he was the one så jag sprang runt som en galning i kyrkan och letade efter honom men trodde han redan gått när jag såg honom! Så förklarade jag för honom hur jag kände och vi åkte därifrån utan att han egentligen sagt något, när vi kommit en bit sa han att han inte visste, att det var svårt att bara säga ja nu när jag var i en sådan här situation, han visste inte om jag kanske bara var förvirrad och ensam. Så vi kom fram till att i alla fall försöka, så han log sådär underbart som i filmerna - aaaw. :)

Så ja, faktiskt en bra start på dagen för en gångs skull!
Ska sätta mig och plugga nu även om jag helst inte vill.
I eftermiddag kommer min bror förbi så vi hinner ses lite innan jag åker tillbaka till Strawcity. ;)

Ha en FAB dag allesammans,
ring om ni blir ensamma!

Luv, M.

Kommentarer

  • Maria Lund säger:

    Å jag drömde konstiga saker inatt, haha,

    2009-01-09 | 10:18:53

Kommentera inlägget här: