Sanningen att säga

när drömmarna går upp i rök

Kategori: Allmänt

Igår, mindre än en timme efter mitt inlägg, sträckte jag en muskel i ryggen.
Ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig ta en värktablett och röra mig i en halvtimme för att se om det släppte men det gjorde det inte, så min kära vän Tina hjälpte mig till sjukhuset där vi fick vänta ett ganska bra tag bland sjuklingar.
Fick i alla fall värktabletter, starka sådana, och han sa att det kunde bli svårt för mig att åka till Åre men att det var mitt val. Jag har tagit mina tabletter regelbundet sedan jag kom hem men har sovit dåligt inatt och idag var det bara konstatera att det inte finns en chans att jag kan åka med till Åre.

Ringde sjukhuset snart och pratade med Fredrik (samma sköterska jag hade på AVA för några månader sedan!) som skulle se vad han kunde göra åt sjukintyg men sa att det kunde bli svårt att få det idag. Väntar på att han ska ringa upp, annars får jag gå till Vårdcentralen och se om de kan hjälpa mig.
Måste till Apoteket snart i alla fall och hämta ut medicinerna, hoppas de hinner ringa igen innan jag går ner på stan så jag vet om jag ska till Vårdcentralen eller inte.

Så, om ni tyckte inlägget igår var jobbigt så har det redan hamnat på en andra plats i mitt sinne.

Älskar er alla.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: