Sanningen att säga

Twilight-feber

Kategori: Allmänt

Så var förtrollelsen bruten, sagan är över - jag har läst slut på böckerna..
Ni som inte har en aning om vad jag pratar om har troligen missat den Twilight-feber jag drabbats av och legat förlamad av i dagar nu. Idag läste jag sista sidan i den sista boken om Edward och Bella.
Det är svårt att beskriva känslan av en nästan tomhet när det tog slut, inte lika överväldigande tomhet som efter sista Potter-boken men fortfarande en bedövad känsla av att var det här allt? Det värsta är nog att sista boken inte ens är så bra, den tappar kontrollen över sagan (något som inträffar redan lite i andra boken men här störtdök den ner för ett stup).

Vet inte vad mer jag kan säga än att nu kommer ni kunna nå mig mycket lättare igen i alla fall!
Har förträngt sms, samtal, träffar, mejl.. men nu kommer jag sakta försöka återvända till omvärlden.

Älskar dock känslan av att vara förlorad i en bok, att glömma tid och rum och leva sida för sida, ord för ord tills man nästan inte kan göra annat än att fortsätta läsa, fortsätta drömma om vad som komma skall.
Kommer när jag återvänt till Halmstad publicera en liten To Read-list här med några få godbitar jag inte tycker ni ska missa att läsa men som ni kanske redan förstått tycker jag man ska passa på att läsa de här böckerna innan man fastnar för djupt i filmerna (New Moon kommer senare i år!) - tro mig det är de värda! :)

Återvänder till skolarbete nu.

Söta drömmar i natt kära vänner! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: