Sanningen att säga

Ben & Jerry

Kategori: Allmänt

Okej, så för några dagar sedan hittade jag ett litet smakprov på himmelrikets godhet när jag ÄNTLIGEN fann en stor pint med Chunky Monkey! (som ni som verkligen känner mig vet är min absoluta favoritglass ever!)
Dessutom hittade jag en ny smak som smugit sig in i hyllorna vid namn Chocolate Macadamia, en helt okej blandning av choklad- och vaniljglass med chokladtäckta macadamianötter. Helt klart värd ett smakprov men ingenting som många av de andra smakerna.

Ben & Jerry är förövrigt det närmaste ett förhållande jag kommer just nu och då möts vi ändå bara ett fåtal gånger om året. Kärlek har aldrig slagit ut bra för mig, faller för de jag aldrig kan få eller de som alldeles strax ska lämna mig. Som ni vet har jag ju just nu en crush på en kille jag inte direkt bör falla för just nu men det är någonting med honom.. någonting som får mig att känna mig trygg, får mig att le och känna total glädje. Vet inte hur jag ska ta mig ur det här.

Hade ett psykbryt för några dagar sedan. Vet inte om jag tagit mig upp ur svackan än men jag fick hjälp att börja le igen, hjälp att känna mig lite mindre ensam och lite mer värdefull (men även ännu mer förvirrad). Kanske är det dags att prata ut om allting, det var så länge sen jag överhuvudtaget tänkte tanken på att öppna upp mig och få någon annan människas respons på mina känslor. Nu har jag hittat den person jag kan tänka mig öppna upp mig för, honom jag tror jag vill ha i mitt liv på obestämd tid oavsett hur vår relation kan komma att se ut.

Usch, nu blev jag jätteseriös - det är söndag, vilodag. Dags att återgå till mitt vinglas, laga mat och sätta igång en härlig film! Vi hörs och vi ses kära vänner!

love, M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: