Sanningen att säga

lite sent

Kategori: Allmänt

Eftersom mitt internet varit som det varit senaste dagarna och jag legat stilla i sängen på doktorns order har jag inte hunnit vara här så mycket. Därför har jag även missat två viktiga dagar :)

I förrgår, den 29e släpptes äntligen Twilight på dvd här i Sverige! Så spring och köp!
För er som har missat denna otroliga saga är det bara hugga tänderna i de fantastiska böckerna innan du avnjuter filmen med sexiga vampyrer, kärlek och blod.

Och igår var det en fantastisk tv-dag för alla oss som inte fick fira Valborg. Nämligen visade kanal 5 "En geishas memoarer" vilken är baserad på boken med samma namn, boken som verkligen är fantastisk! Jag gillar filmen också en hel del. Suzuka Ohgo och Ziyi Zhang är båda två så strålande i rollen som Chiyo/Sayuri. Om ni inte sett den än så läs boken först!
Dessutom visade tvåan "Dagboken" vilket ju är en av världens kanske bästa kärleksfilmer! :) Alla mina vänner älskar den och jag gillar den verkligen, den har så mycket charm och skådisarna är verkligen jättebra! En perfekt film att se på en romantisk dejt med någon speciell ;)

Idag däremot är det stor grillning på Nyhem, jag hade tänkt dyka förbi en sväng. Ska egentligen bara slänga mig in i duschen först. Måste ju köpa hem mat och lite mer glass, håller på att svälta här! Någon som har några bra tips på mat? Jag funderar på kycklingsallad eller kanske en schysst gratäng..? Hm, blir hungrigare av att tänka på det.

Vad gör ni andra en långhelg som denna?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: