Sanningen att säga

yeay!

Kategori: Allmänt

Nu har jag fått massa bra/glada/roliga nyheter på sistone så livet känns bra :)
Igår var det 6m-val igen och 5 nya familjemedlemmar tillkom. Hade en strålande kväll så tack alla!

Idag fick jag även beslut från CSN att jag får studiemedel fram till sommaren! Det är grymt bra eftersom jag börjar sina ekonomiskt och nu med flytten och allt blir det lite utgifter. Det var kanske den bästa morgonnyheten på länge faktiskt. :)

Sen den underbara nyhet som jag inte velat dela med mig i bloggen än men som jag nämnt i några månader nu är att jag ska bli moster! :D Min älskade syster och Claes ska ha en liten son i början av februari som har arbetsnamnet Simon. Ser jättemycket fram emot ett litet barn att leka med och skämma bort och krama på! Redan börjat köpa paket och planera julklapp och doppresent. Tihi! Självklart är jag mest glad för Ingela och Claes, de har pratat om att skaffa barn det här året så det är jättekul att hon blev gravid så pass snabbt. Undrar bara när jag ska kunna ge Simon en liten kusin.. får låta min bror och hans sambo jobba lite på det sålänge ;)

Försöker övertala Håkan att vi ska tänka på huruvida vi vill skaffa barn inom 5 år eller vänta längre, vart vi ska bo efter examen, vad har vi för mål och visioner och drömmar. Det har bara gått ett halvår men det har varit intensivt och underbart och nu ska vi bara njuta i några år men det är alltid bra att samtala igenom hur vi känner så vi inte flyttar ihop och sen inte vill samma saker. Fast det vet jag ju att vi vill. Vår brevlåda säger ju snart Fasth-Ström :)

Dags för studier och vilopaus nu,

love M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: