Sanningen att säga

Slappar Söndag :)

Kategori: Allmänt

Nya tag i köket idag! Vi har lagt en veckomatsedel för att komma i gång och varit och handlat allt som behövs för hela veckan. :) Duktiga oss! Idag till middag blev det Baconburgare med hemmagjord tzatziki.



Vi använde;
ca 500 g köttfärs
1 paket bacon (hackad och stekt i bitar)
2 ägg
kryddning efter smak (salt, peppar, chilipeppar och allroundkrydda i vårt fall)
½ dl vispgrädde

Mixade ihop allt i en mysig smet eller deg eller vad jag ska kalla det, formade burgare och stekte.
Till det hade vi stekt lök, tomatskivor, krämig ost och tzatzikin vi gjort och sedan lindade vi in allt i isbergssalladsblad. Blev riktigt gott! Tror dock på att göra en tjockare tzatziki eller någon annan dressing samt använda hamburgerpapper kring dem för det blev lite kladdigt. :)

---

På en helt annan punkt har min nagelfil i glas försvunnit! Det är hemskt, både jag och Håkan har letat och letat men hittar den inte. Så nu är mina naglar jättevassa och inte alls sköna.

Håkan är dessutom grymt duktig och sitter hela dagarna och pluggar. Jag blir avundsjuk och känner mig lite dålig som inte pluggar lika mycket, speciellt eftersom jag har mycket att göra för att komma ikapp. Samtidigt gör jag mycket vettigt och jag ska läsa några kapitel i ena boken innan jag somnar, dock prioriterar jag just nu nagelfilsletandet. :) (och kanske lite ps2-spelande)


Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: