Sanningen att säga

Friggs fantastiska värld

Kategori: Allmänt

Okej, nu måste jag skriva ett inlägg om mitt absoluta nya favoritte! Den tillhör (självfallet) Friggs, som de bästa tesorterna jag smakat gör. Som de flesta av er vet har jag länge älskat deras pepparmyntate som dämpar mitt sötsug om kvällarna. Well, igår bestämde jag mig för att det var dags att testa ett nytt te för att komplettera tedrickandet med och se.. där stod en underbar liten ask med rooiboste rabarber vanilj!


Det är utan att tveka ett te jag tycker alla måste testa! Det enda som inte riktigt gjorde mig nöjd var att de plastat in varje tepåse - inte trevligt för miljön! Anyway, dags för er alla att köpa te med andra ord. :) Kommer troligen testa någon av de andra sorterna också men det blir nog inte för om en månad eller så, har så mycket gott te hemma nu redan.

Det finns mycket ur Friggs sortiment som jag tycker om dock. Dels är det ju pepparmyntateet som sagt, sen deras multikvinna brustabletter som piggar upp på hängiga dagar och självfallet riskakorna! De lättsaltade är de jag ätit mest men gillar även de med majs och funderar på att köpa hem ett paket någon dag.

Nu bär det av till fruktinköp så jag kan testa på att laga quinoagröt till "frukost" idag. Berättar mer om det sen.

Love, M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: