Sanningen att säga

Moi

Kategori: Allmänt

Passar på att uppdatera er alla med lite ny kort info om mig i form av gamla hederliga frågor - svar. :) Detta är för att ni inte ska vara sura över att bilderna tar lång tid på sig att komma upp. Kan åtminstone muntra upp med att säga att jag hittat laddaren till kameran och att batteriet lever än en gång, så bilder är på väg!

Smeknamn: Miko eller Malajka
Beroende av: Socker
Vad tror folk om dig? Fått höra allt från att jag säkert är en dryg 08 till att jag alltid är glad och att jag är bokmal.
Stämmer det? En del stämmer väl alltid, t.ex. biten om att jag är Sthlmare. ;)
Vad får du oftast komplimanger för? Senast var det mitt hår och mina naglar, annars är det mest ögonen.
Var bor du? Halmstad
Trivs du där? Från och till, allt mer sen jag träffade min sambo.
Äger du några converse? Nej.
Sprit, cider, vin eller öl? Gärna vin eller drinkar, annars cider. Försöker lära mig dricka öl, lovade Pete en gång på en stor sandö..
Brukar du bli för full? Sällan, det händer men väldigt sällan.
Vem ringde du senast? Håkan
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att han var på väg hem, vilket var igår kväll.
Antal timmar sömn inatt: absolut minst 5, helst 9, ibland 12, som mest 25 i sträck.
Brukar du komma i tid? Oftast, beror lite på till vad och vem jag ska träffa.
När blev du fotad senast?
 Nyårsafton av Karin.
Hur känner du dig nu? Lite trött, aningen obeslutsam om vad jag vill bli.
Vanligaste färg på dina kläder? Grön, blå, svart, vit, brun och grå.
Favoritdryck på morgonen? Juice eller vatten. Annars när jag vaknat till tar jag gärna en kopp kaffe, te eller en smoothie.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Nu för tiden runt 03, när jag vet att jag måste upp tidigt skulle jag säga midnatt.
Är du blyg? Egentligen inte, men det finns situationer när det kickar in och jag helst skulle gömma mig bakom en gardin.
Sysslar du med någon idrott? Inte längre nej, men jag är en gedingen försökare och har testat det mesta. Går på akupunktur nu om det räknas ;)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut! You gotta have hope!
Är du nöjd med ditt liv? Ja. Finns detaljer som gärna får ändras på men ja, jag är nöjd.
Är du bortskämd? Nej, det vill jag absolut inte påstå.
Vad gör du i morgon? Fikar med Frida och Maria, hämtar ut mitt paket på Maxi och städar lite mer i lägenheten.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Mellan ingenting och hela sparkontot.
Vad längtar du till? 7 maj :)
Har du bra vänner och äkta vänskap? Har de bästa vänner en flicka kan hitta!
Du samlar på? Tidningar men har varit en duktig sambo och slängt en hel drös! Annars bra pocketböcker, butikspåsar i papper, inslagspapper...
Gröna eller röda äpplen? Röda ligger i fruktskålen nu men i fruktsallad helst gröna.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Jennifer :)
Vilken tid gick du upp idag? Haha, runt 12.57
Har du sovit i din egen säng inatt? Ja.
Har du strumpor på dig nu? För kallt utan! Har med julpolkagrisar på :)
Är det okej att gråta? Absolut, tror tårar är bra i viss mängd.
När grät du senast? Strax innan jul.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av CSN och ta med Håkan och åka jorden runt.
Bär du glasögon eller linser? Glasögon när jag ser på tv eller sitter på föreläsningar.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, men det är viktigt att trivas.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Sent om jag kan annars gärna runt nio för att hinna med något under dagen.
Har du piercing? Nej och vill inte ha heller.
Vill du gifta dig? Alla som känner mig vet svaret på den här frågan.. JA JA JA! :)
Vill du ha barn? Svarar som på ovanstående.
Solar du ofta? Nej, men skulle gärna få lite mer färg på sommrarna.
Är du bra på att laga mat? Beror på vad det gäller, lagade en awesome Bolognese idag.
Är du flygrädd? Var det när jag var yngre men tre månader med typ 16 flygturer varav jag var sjuk under 5 av de flygen botade den rädslan.
Hur vig är du? Ovig.
Är du musikalisk? Mer i önskedrömmarna än på riktigt.
Vad dricker du helst när du är törstig? Citronvatten, vattenmelonsvatten eller cola.
Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys chunky monkey.
Tycker du om sushi? Yes! Älskar sushi!
Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn om det är på bio, lite vad som helst om det är hemma. Fruktsallad, Polly-glass eller kladdkaka är vanligt förekommande men idag var det choklad.
Har du tandläkarskräck? Nej men jag tycker det finns trevligare saker än tandläkarbesök.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, helt klart, är som effektivast kvällstid.
Vilken ögonfärg har du? Brun
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Ja.
Biter du på naglarna? Gjorde när jag var yngre men lyckades sluta över en natt och njuter nu av mina vackra naglar.
Hur ofta tränar/motionerar du? Sällan men det är på väg att ändras.
Senaste låt du hörde? Minns inte ens, vill hävda att det var någon gammal goding men mitt minne är tomt på den fronten.


Hoppas ni alla lärde er något nytt! Ska äntligen ta tag i en ny bloggdesign och snart kommer bilderna och tipsen från min sminkväska upp :)

Love, M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: