Sanningen att säga

Nystart

Kategori: Allmänt

Eller ja. Har filosoferat fram vad jag vill ska leda mig det här året, mina fokusområden och mina drömmar. Det har lett fram till ett antal ord och mål som jag tänkte dela med mig av. Målen är delvis mätbara och delvis långsiktiga och lite luddiga men viktiga och jag kommer dela med mig av dem lite pö om pö under årets gång.

2011 års ledord kommer vara välbefinnande, acceptera och agera.
Med välbefinnande menar jag självfallet att såväl ta hand om mig själv som att unna mig och utmana mig. Att må bra är ett sådant viktigt begrepp och något man alltid bör sträva efter och det innebär mer än att träna, äta rätt eller skratta mycket. Därför är välbefinnande det ledord som i första hand ska göra detta året legendariskt.

Acceptera handlar om att inse att allt inte går att påverka och att livet har sin gång. Det jag reflekterat över är mycket punkten för missbrukare som handlar om just acceptans, att inse att en del saker är utom min egen kontroll och att en hel del saker är sådant jag kan göra något år. Det är där som agera kommer in i bilden. Gör saker! Ta för dig och bara gör, jag har gått på lågvarv en lång tid nu och det är dags att ta tag i mig själv och bli den jag brukade vara och den som fortfarande finns där inne i mig.
Jag tror jag avslutar inledningen på vad mitt år ska innehålla och gör mig en kopp te för att värma upp innan jag går ut på promenad i det strålande, dock iskalla, vädret!


Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: