Sanningen att säga

Studiemotivation sökes!

Kategori: Allmänt

Har efter en omtumlande dag med frossa, huvudvärk och lätt feber börjat piggna till och eftersom jag beslutade mig för att inte följa med på pizzakväll hos Smed är jag ensam hemma. Ensam hemma. Igen. Ni förstår inte den olidliga tystnaden och tristessen som kommer av att vara ensam hemma, eller ensam överlag, större delen av varenda dag.

Missförstå mig inte, jag gillar egentid men damn att vara hemma dygnet runt och alltid själv. Ingen att prata med, se stöket hela tiden.. tänkte att jag skulle passa på att läsa ut kurslitteraturbok 2 under kvällen så jag hinner skriva klart första uppgiften och opponeringarna imorgon men jag vet inte. Motivationen är på noll. Slängde ihop en kladdkaka mot mitt bättre vetande och mår nu illa och önskar den ogjord (framförallt oäten). Gympasset på måndag stressar mig.

Okej, jag tänker läsa åtminstonde ett kapitel till nu. (Har bara fyra-fem kvar och de är helt okej i längd). 
Har någon av er lite studiemotivation över så skicka den gärna hitåt under kvällens gång! Tack! :)


Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: