Sanningen att säga

abstinens?

Kategori: Allmänt

Tror att den extrema huvudvärken som infunnit sig varje dag i flera dagar nu kan bero på abstinens av socker/kolhydrater. Har inte helt uteslutit det men dragit ner på dem rejält och det skulle mycket väl kunna vara orsaken. Förutom det så hade jag idag ett ögonblick av blind rädsla som fick min tandläkare att skratta.

Ska dra ut en visdomstand den 28e november, vilket jag fick veta idag och jag, som aldrig är rädd för tandläkare eller läkare, är skräckslagen. Kalle ska förbereda både lugnande och bedövning och jag har sett till att Håkan tar ledigt i några timmar för att hjälpa mig hem därifrån. Han föreslog att vi drog ut den direkt idag men när jag blev likblek och skakig förstod han att det nog inte var någon idé att fortsätta den tanken.

Ser så mycket fram emot att finaste Jennifer kommer ner hit imorgon! Kunde inte vara gladare, trots att jag har mycket att plugga ikapp så behöver jag avbrottet. Så imorgon blir det först bankett med Håkan och Högskolan, sedan hem och krama om Jennifer. På lördagen blir det långfrukost, gymmet, julmarknad på Tjolöholms slott, kanske en sväng förbi Iittala outleten, hemmalagad kycklinglasagne, julinspirerad kvällsfika och glöggprovning, film och vad mer vi kan hinna med. Söndag bjuder nog på sen frukost i soffan, en promenad på Östra stranden, åka och handla mat, kanske något mer om vi hinner innan Jennifer tråkigt nog tar bilen hem igen. 


Älskar dig Jen!
Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: