Sanningen att säga

inner struggle

Kategori: Allmänt

Idag är en sådan dag jag måste föra en ständig dialog med mig själv, som ett mindre krig för att inte gå ner och köpa godis eller trycka i mig allt jag hittar hemma i hopp om att stilla sockersuget. Ska strax göra en kopp kanelte för att lugna kroppen men i mitt huvud skriker den inre rösten och jag kan inte fokusera på någonting - vilket innebär att det inte blir mycket plugg gjort.

Imorgon ska vi dessutom på kalas vilket självklart innebär att tårta kommer finnas. Tårta. Hela mitt väsen går in i något vitt, brusande stillestånd bara jag tänker på sinnebilden av en tårta. Vi får se hur jag klarar av att vara i ett hus fullt med sockerfrestelser imorgon. Det är inte som att jag har ett förbud eller något sådant, det är mest det att vänja sig av vid att äta när jag inte är sugen och att få kroppen att skilja på sockersug och mättnad.

I have the power. I have the power. I have the power.


Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: