Sanningen att säga

brödbak och matlagning

Kategori: Allmänt

Nästa vecka kommer, förut att innehålla olidligt mycket studier, även innehålla brödbak och massa rolig matlagning. Suttit och planerat lite vad som ska ätas och det kommer bli en härlig blandning med främst varma soppor, grytor och lasagner som sig bör på hösten. :)

Bland annat planeras en rödbetslasagne in, en fisksoppa, en köttgryta och en stroganoff. Det bästa med höstmaten är att det är lätt att göra matlådor i massor och att luncherna de dagar jag inte är i skolan bli räddade! Dessutom älskar jag höstmat lika mycket som höstkläder och är inte alls missnöjd med att sommaren är slut - jag har längtat! :)

Nu ska jag återgå till Gripsruds bok och förhoppningsvis hinna klart med den idag så jag imorgon kan påbörja första uppgiften i första distanskursen (kurserna i höst lär betecknas campus 1, 2, 3, 4 och 5 samt distans 1, 2 och 3). Det är mycket, nästan plågsamt mycket men jag har siktet inställt på att kunna ta examen nästa år, troligen till nyår, därför är det bara hugga i. Dessutom är Håkan iväg på inflyttningsfest vilket ger mig några lugna timmar med min Jennifer-playlist och en stor kopp te. 


Love, M.

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Vilken Jennifer-playlist!? :) jag vill ha oxå..

    2011-09-05 | 10:27:32

Kommentera inlägget här: