Sanningen att säga

matplanering

Kategori: Allmänt

Matplanering är A och O för mig som sockerberoende och matmissbrukare. Att i förväg ge mig själv bästa möjliga förutsättningar för att välja ett nyttigt mål mat när min kropp skriker efter socker och snabbmat. Imorgon har jag förberett för att laga en kryddig laxwrap med bönor till lunch och lunchen dan efter det blir en ceasarsallad extra grönsaker.

För mig handlar det inte heller om att inte äta godis eller glass ibland. Det är just betoningen på ibland som är svår. Idag har jag redan ätit en bit choklad och fixat så jag och sambon ska kunna äta varsin hemmafixad semla till kvällsmys. Dock är det inga problem eftersom jag för dagbok över mitt kaloriintag och min träning så jag vet hur kvällarna kan planeras. Det är ju det allt handlar om i slutändan. Planeringen.

Det är inte alltid kul. Det är inte alltid lätt. Det finns de gånger när jag blir arg på mig själv för att jag försöker när allt min kropp vill ha är en liter glass eller en 200 grams chokladkaka att trycka i mig. Å andra sidan är det ju just så, det är inte det kroppen VILL ha, det är vad kroppen TROR den vill ha. Egentligen vill min kropp frossa i frukt och grönt, hälsosam kost och få kämpa sig svettig på gymmet.

Jag är stolt över mig själv som driver mig själv hårdare mot målet om en hälsosammare livsstil, en gladare vardag.


Gör er själva stolta - oavsett vad det gäller.
Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: