Sanningen att säga

Strong desire needs strong will

Kategori: Allmänt

Tänker mig att dagen innebär skratt, vila och läsande av en skönlitterär bok. Jag vet att det bara är ett önsketänkande. På samma sätt som det var ett skämt att hinna plugga igår samtidigt som vi körde sex maskiner tvätt, städade lägenheten och försökte komma överens om hur man bäst städar lägenheten. Vi blev inte ens klara med städningen. Idag ska golven städas, disken tas hand om och så behöver jag tvätta av ena fönstret. Dessutom har jag ingen aning vad vi ska äta till middag.

Utöver det har det blivit alldeles för mycket sött de senaste två dagarna så idag ska jag vara hård mot mig själv och inte äta något sött alls. Ha! Min kropp har redan motarbetat mig i och med att den vaknade 07.50 och sedan har tänkt non-stop på chokladen i skafferiet. Dagen innebär därmed en kamp mot mig själv.

Försöker reda ut min ekonomi igen. Känns som om det är svårt att spara när det hela tiden dyker upp utgifter jag inte helt räknat med. Dessutom måste jag tänka långsiktigt i och med att sommaren snart är här och då kommer inga mer pengar in på kontot. Eftersom jag också planerar att kanske plugga utomlands nästa vår måste jag försöka hitta ett sätt att dra in rejält mycket mer pengar än jag gör nu, annars kan jag skaka bort tanken på utlandet helt och hållet.

Nu ska jag väcka min sambo och se om vi skulle äta kanelvåfflor med rivet äpple och grädde till brunch.


Njut av dagen!

Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: