Sanningen att säga

Studierna - en uppdatering

Kategori: Allmänt

Så, hur går det egentligen för mig? Det undrar många av er, jag vet. Därför tänkte jag passa på att ge er en liten uppdatering om läget. Det går nämligen överlag bra, jag har konstaterat hur jag vill individanpassa min examen, jag har tagit en hel del poäng förra terminen och ser fram emot uppsatsskrivande nu på våren. Vår uppsats är planerad och påbörjad och jag är så pepp! Den kommer bli så grym! :)

Det problem jag har är att jag skulle kunna plugga i 10 år till utan att bli nöjd med den examen jag får. Älskar att plugga och lära mig nytt och utforska ämnen jag innan inte haft kunskap om. Om det går enligt plan blir det till att läsa sommarkurs i år igen, sedan göra praktiken och läsa en kurs under höstens första halva för att plocka ut examen lagom till jul. Detta skulle innebära att jag har möjlighet att hinna påbörja ett jobb innan året är slut och få en stabilare inkomst, det skulle även innebära att jag skulle ha tid att övningsköra rejält under året och förhoppningsvis kunna ta körkortet under våren 2013.

Vad får jag då för examen? Trots allt kommer jag få en ekonomie kandidat inom företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring. Precis i linje med det jag vill, samtidigt som jag kommer ha läst medie- och kommunikationsvetenskap och förhoppningsvis lite logistik också för att bredda mina meriter.

Där har ni det, svart på vitt. Nu är det dags för mig att dricka en kopp te och skriva klart dagens inlämning! :)


Love, M

Kommentarer


Kommentera inlägget här: